Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

συμβολή στο πρόγραμμα της παράταξης σε θέματα Παιδείας του Λουκά Άκη, μαθηματικού ( αιρετός του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης ) και της Παπαδοπούλου Φωτεινής, καθηγήτρια Αγγλικών ( Γενική Γραμματέας Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης )



ΠΑΙΔΕΙΑ ΒΑΣΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ.


Υλοποιούμε τα οράματά μας για την Παιδεία και υποστηρίζουμε ότι η Παιδεία είναι βασικό κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα του κάθε πολίτη.
Δωρεάν παροχή εκπαίδευσης σε κάθε παιδί χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις μακριά από λογικές της αγοράς.
Σχολείο κύτταρο μόρφωσης και πολιτισμού σε τοπικό επίπεδο και χώρος καλλιέργειας ανθρώπινων σχέσεων, άνθισης πολιτισμού, ανάπτυξης δραστηριοτήτων, δημιουργικής απασχόλησης όταν οι γονείς εργάζονται, αλλά και σύνδεσης με το πολιτιστικό, κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον της τοπικής κοινωνίας.
Η τοπική αυτοδιοίκηση ως συντονιστής και διαμεσολαβητής στη δικτύωση αυτή μπορεί να διαδραματίσει στρατηγικό ρόλο.
Σχολεία με μόνιμο διδακτικό προσωπικό (μόνιμη σχέση εργασίας) και συλλογικές συμβάσεις. Τα  προηγούμενα έτη χάθηκαν εκατοντάδες ώρες μαθημάτων λόγω έλλειψης καθηγητών και δασκάλων και θα πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση ώστε τα σχολεία του δήμου μας να έχουν το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό από την πρώτη μέρα έναρξης των σχολείων. Η πόλη μας φιλοξενεί μερικά από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που φοιτούν κατά κανόνα παιδιά από ευάλωτα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα που στην περσινή χρονιά είδαν το πιο σκληρό πρόσωπο της κεντρικής εξουσίας να τους στερεί το βασικό κοινωνικό δικαίωμα να σπουδάσουν αυτό που θέλουν και ονειρεύονται. Θα απαιτήσουμε την επαναλειτουργία των τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν αναιτιολόγητα ,παρόλο που είχαν ιδιαίτερη ζήτηση και σχετικά καλή επαγγελματική αποκατάσταση,  αφήνοντας στο κενό το 30% των μαθητών της τεχνικής εκπαίδευσης και προσθέτοντας δεκάδες καθηγητές τους στις ουρές της ανεργίας.
Αύξηση των δημοτικών κονδυλίων για την παιδεία (σχολική στέγη, συντήρηση κτιρίων, βιβλιοθήκες, εργαστήρια). Το οξυμένο  πρόβλημα της σχολικής στέγης  με την ύπαρξη της  διπλοβάρδιας  αντιμετωπίσθηκε  με μεγάλη προχειρότητα και βεβιασμένα  από την, τωρινή δημοτική αρχή, προσδοκώντας αποκλειστικά και μόνο σε εκλογικό όφελος .Η μεταστέγαση διαφόρων σχολείων έγινε στο μέσο της σχολικής περιόδου δημιουργώντας μεγάλα  προβλήματα  και ήρθε σε  ρήξη με την εκπαιδευτική κοινότητα μη παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις που είχαν κατατεθεί. Η θέση μας είναι ότι πρέπει να γίνει συνολικός σχεδιασμός ξεκινώντας  από  νέα χωροταξική κατανομή των μαθητών και βλέποντας το μέλλον όπου η αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας  πρέπει να έχει αφετηρία την ύπαρξη τμημάτων έως 20 μαθητών. Ο  σχεδιασμός θα γίνει με βάση αυτό το δεδομένο.
Δημιουργία παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων με κατάλληλο εξοπλισμό.
Δωρεάν ιατρική περίθαλψη, παρασκευή φαγητού, υγειονομικού ελέγχου και ύπαρξη αναγκαίου χώρου για άθληση. Σήμερα οι γονείς αναλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερα οικονομικά βάρη για τη λειτουργία του σχολείου. Η δημοτική αρχή πρέπει να βοηθάει και όχι να επιβαρύνει την οικογένεια στον τομέα της μόρφωσης, εξασφαλίζοντας ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Η δημιουργική παραμονή των παιδιών στο σχολείο όταν οι γονείς τους εργάζονται, και όχι απλώς η φύλαξή τους, είναι δικαίωμα που πρέπει να γίνεται σεβαστό.
Δωρεάν προγράμματα για την αντιμετώπιση εκδηλώσεων βίας και εκφοβισμού, ρατσισμού και ξενοφοβικών αντιλήψεων.
Ένας βασικός μας στόχος είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος της μαθητικής διαρροής η οποία στα χρόνια της κρίσης αυξάνεται  με γοργούς ρυθμούς και πλήττει πρώτα τις λιγότερο προνομιούχες οικογένειες .
Το σύνθημά μας είναι όλοι οι πολίτες του ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ να έχουν τουλάχιστον 12ετή εκπαίδευση με  2χρονη προσχολική εκπαίδευση.
Ουσιαστικός ρόλος στα συλλογικά όργανα της εκπαίδευσης (σχολικές επιτροπές, συμβούλια, διαμερισματικές επιτροπές παιδείας) με διαφανή και δημοκρατική λειτουργία. Η φύλαξη και η καθαριότητα των σχολείων είναι θέματα άμεσης προτεραιότητας  με επαναπρόσληψη των σχολικών φυλάκων και υπαλλήλων καθαριότητας των σχολείων. Η τοπική αυτοδιοίκηση αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που έχει για ένα δίκτυο υποστηρικτικών δομών
 ( κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, κέντρα συμβουλευτικής) που συνεργάζεται με τα σχολεία ως δίχτυ προστασίας για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των σύγχρονων κοινωνικών προβλημάτων .
Ως  μέτρο προσωρινής οικονομικής ανακούφισης των οικογενειών των κατοίκων της πόλης μας ,με την έναρξη της σχολικής  χρονιάς θα λειτουργήσουν  δωρεάν Δημοτικά κοινωνικά φροντιστήρια   για όλους τους μαθητές στη Σταυρούπολη, στην Ευκαρπία και στην Πολίχνη.

Εκπαιδευτικοί της Ριζοσπαστικής Κίνησης Πολιτών του Δήμου Παύλου Μελά
Λουκάς Άκης, μαθηματικός ( αιρετός του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης )

Παπαδοπούλου Φωτεινή, καθηγήτρια Αγγλικών ( Γενική Γραμματέας Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ